Schuberth SR1 - UDGÅR

 

SR1 GlossyBlack SR1 MattBlack SR1 MattWhite
 SR1 Blank Sort  SR1 Matsort  SR1 Mathvid
 SR1 GlossyWhite  SR1 Technology MattBlack  SR1 Technology GlossyWhite
 SR1 Blank Hvid  SR1 Technology Matsort  SR1 Technology Blank Hvid
 SR1 Racing Line hvid solv gra  SR1 Racing Line sort solv graa 1  SR1 Racing Line hvid bla rod 1
 SR1 Racingline Grå  SR1 Racingline Sort SR1 Racingline Blå
SR1 Stealth Orange p2 b 01

SR1 Stealth Blue p2 b 01

SR1 Stealth Red p2 b 01
SR1 Stealth Orange SR1 Stealth Blå
SR1 Stealth Rød
 SR1 Blade Silver P2 visir SR1 smoke

 

499000..54 SR1 VISIR BLÅ SPEJL
499005..55 SR1 VISIR IRIDIUM
499005..56 SR1 VISIR PINLOCK FORBEREDT
499005..53 SR1 VISIR SØLV SPEJL
499005..52 SR1 VISIR 50 % TONET
499005..51 SR1 VISIR 80 % TONET
499005..57 SR1 PINLOCKLINSE

SR1 Blade

 

   

 

Historien om SR1s udvikling går 10 år tilbage, hvor den erfarne hjelmproducent Schuberth for første gang trådte ind på Formel 1 scenen med en klar vision og et ambitiøst løfte om at fremstile verdens bedste hjelm til verdens bedste kørere. Schuberth fik hurtigt overbevist selveste Michael Schumacher om, at han skulle køre med deres RF1 karbon hjelm, og et år efter kunne Schumacher og Schuberth fejre deres første verdensmesterskabstitel sammen. Schumacher gav løbende professionel feedback til Schuberths dygtige ingeniører, hvilket gav dem mulighed for konstant at udvikle hjelmene. Da Schumacher i 2006 begyndte sin ”anden karriere” som professionel motorcykelkører, udviklede Schuberth straks en motorcykel racerhjelm til Schumacher. Hjelmen fik navnet ”Schuberth Race”, og der er blot fremstillet fem eksemplarer af
den til dato.

Med den nye SR1 hjelm starter Schuberth en serieproduktion af ”Schuberth Race”, og de kan derved tilbyde en helt ny komfort og sikkerhed til professionelle motorcyklister. Efter de første testkørsler med SR1 er Michael Schumacher stadig overbevist om hjelmens evner; - ”Som
professionel Formel 1 kører og ambitiøs motorcykelracer stoler jeg fuldt ud på Schuberth, og ingen andre, i forhold til sikkerhed og komfort – ligesom jeg har gjort de seneste 10 år.”

Maksimum sikkerhed og komfort
Schuberths hjelme har i flere årtier været kendt for sikkerhed og komfort samt kontinuerlig innovation, hvilket også gør sig gældende med den ny SR1 hjelm.
Hjelmen findes i tre forskellige skalstørrelser, og tilbyder en perfekt pasform til hoveder i alle størrelser fra XS-XXL (52/53-62/63). Hjelmens skal er lavet af S.T.R.O.N.G. fibre, der er en speciel glasfiberforstærket duroplastic matrix. Den udtagelige og vaskbare polstring er lavet af Coolmax®, som leverer en uovertruffen komfort og har fået en antiallergisk, antibakteriel samt lugtreducerende behandling.

SR1 hjelmen har en vægt på 1295 gr.(+/- 50 gr. alt efter størrelse), og den er dermed en af de letteste hjelme i sin klasse. Ligesom de øvrige Schuberth hjelme tilbyder SR1 en ekstra beskyttelse i form af Anti-Roll-Off System (A.R.O.S.), som gør det stort set umuligt for hjelmen at
falde af ved et eventuelt styrt.

Hageremmen bliver spændt med et justerbart dobbelt D-spænde, som er meget velkendt inden for motorsport. Multi-Volume-Ventilation sikrer en maksimal afkøling, og de tre justerbare luftindtag foran samt de to bagpå sikrer en optimal ventilation uanset temperatur og øvrige vejrforhold. Med mere end 10 liter frisk luft per sekund ved 100 km/t når luftstrømmen desuden op på Formel 1 niveau. SR1 hjelmen er udstyret med et antiridse visir, der har en belægning, som forhindrer dannelse af dug. Ved hagen er der placeret en åndeafleder, der leder ånden ud af hjelmen, hvilket forhindrer visiret yderligere i at dugge til.Som noget nyt introducerer Schuberth et ”Push-Release-System”, hvor brugeren med et tryk på en knap hurtigt, nemt og uden værktøj kan skifte visiret. Som ekstra tilbehør kan visirerne fås i farverne Light Smoke, Dark Smoke og Reflective Rainbow. Der arbejdes også på, at hjelmen kan fås med et Pinlock® visir.

Gennemtestet i vindtunnel
Efter utallige tests i Schuberths egen vindtunnel har SR1 fået en superb aerodynamik med optimal downforce og meget lav lift. En tætsiddende pasform, der er typisk i motorløb, sikrer, at hjelmen altid sidder perfekt, selv ved høje hastigheder. Det eliminerer stød og udsving samtidig med, at den er retningsstabil. En D-Force Spoiler, der er justerbar i to positioner, tillader, at føreren kan justere yderligere på hjelmen og få kontrol over luftstrømmen og downforce. Aero-akustikken er også blevet optimeret, og blot 88 dB(A) når førerens ører ved en fart på 100 km/t. På siden af hjelmen er der to små vinduer, som kan bruges til at styre hjelmens akustik med. Ved racerløb kan vinduerne åbnes for at forbedre førerens mulighed for at orientere sig i forhold til de øvrige kørere, da modtagelsen af støj bliver mere nøjagtig. Ved almindelig vejkørsel kan vinduerne lukkes for at reducere støjniveauet, dog uden at de vigtige lydsignaler fra den øvrige trafik udelukkes.

Vejledende udsalgspriser Kr.:

SPØRG DIN LOKALE FORHANDLER EFTER PRISER

 

 

Print Email

Schuberth Danmark - Sjællandsvej 1 - 6000 Kolding - +45 76 34 20 00   ( Nic Christiansen Gruppen )  

Lager og Reklamation : Korsvej 1, 6000 Kolding    

Copyright © 2017 Schuberth Danmark. Alle rettigheder reserveret.

Link til SCHUBERTH INTERNATIONAL

SH BestBrand2006SH BestBrand2007SH BestBrand2008MRD BB 09 HelmeMRD BB 10 HelmeMRD BB 11 Helmebestbrand2012bb 2013bestbrand 201410505249 10153187645090229 8637578173143810493 omr20162017bm